Ghidul tau complet pentru work / study from home
Traim vremuri istorice.
Pandemia a determinat o schimbare radicala in majoritatea domeniilor. Oamenii s-au mutat de la birou si de la scoala, acasa. Modificarea a fost brusca si, ceea ce inainte era vandut ca beneficiu de companii, astazi a devenit normalitate, chiar daca ce a fost mai greu a trecut.
Totusi, pentru multi dintre noi, adaptarea la munca / studiul de acasa nu este un drum lin. Poate ai observat si tu: muncesti mai mult, iei pauze mai scurte sau chiar deloc. Munca incepe mai devreme si se termina mai tarziu, iar profesorii te tin peste program. Toate acestea, la care adaugam climatul social tensionat, iti pot da ritmul vietii peste cap.
Creaza-ti o rutina
Daca aveai o rutina inainte, pastreaz-o si acum. Adu-ti aminte: te trezeai la o anumita ora, iti faceai rutina de dimineata si plecai pentru a ajunge in timp util la serviciu / scoala.
Nu exista niciun motiv pentru care sa nu faci asta si acum. Chiar daca lucrezi de acasa, nu inseamna ca trebuie sa te trezesti cu 15 minute inainte sa incepi programul si sa te pui la birou cand tu nici nu te-ai trezit bine.
Pregateste-ti mancarea cu o seara inainte
Atunci cand lucrezi sau studiezi de acasa, esti tentat sa amesteci treburile casnice cu lucrul. Incearca sa iti pregatesti mancarea cu o seara inainte. Astfel, dimineata nu mai trebuie sa faci efortul de a pregati micul dejun. De asemenea, in pauza de pranz, daca ai mancarea deja pregatita, acea ora o poti petrece mancand si relaxandu-te apoi.
Limiteaza-ti accesul la social media
In ultimii ani au aparut tot mai multe studii cu privire la impactul negativ al consumului excesiv de social media. Cand lucrezi de acasa, este mai usor sa te lasi distras de notificarile care apar pe telefon. Din fericire exista aplicatii care blocheaza aplicatiile de social media intr-un anumit interval orar. Incearca o astfel de aplicatie. O alta metoda este sa opresti notificarile aplicatiilor ca Facebook, Instagram, TikTok, Youtube etc.
Mai jos ai cateva tips & tricks de amenajare optima a biroului, care sa te ajute sa fii mai productiv si sa iti faca munca sau studiul de acasa mai usor.
Comunica mai mult decat de obicei cu echipa
Daca pana acum ne-am concentrat pe aspectul personal, e timpul sa vorbim si de ce poti face in raport cu colegii. Este bine sa iti faci simtita prezenta. La birou era mai simplu, colegii si sefii te vedeau, insa atunci cand lucrezi de acasa lucrurile stau diferit. Implica-te in discutiile de pe grup, pune intrebari, raspunde la intrebari si astfel nu vei crea impresia gresita.
Daca pe parcursul programului, colegii nu vad nici un semn de la tine ar putea crede ca te ocupi cu orice altceva, mai putin cu responsabilitatile de serviciu. Asadar, comunica mai mult decat in mod normal. Totusi, ai grija sa nu intri în extrema cealalta și sa dai multe mesaje colegilor doar ca sa vada ca esti la munca.
Organizeaza-ti un spatiu dedicat muncii
O data cu munca de acasa, separarea spatiala intre aceasta si serviciu a disparut. Daca inainte puteam delimita clar spatiul dedicat muncii si spatiul personal, acum cele doua se suprapun si, psihologic, nu ne face bine.
Photo credit: @coffeeart.ro
Daca stai undeva in care poti sa iti amenajezi spatiul de lucru intr-o camera diferita, atunci nu ezita sa faci asta. Daca nu ai o camera separata, incearca sa amenajezi o zona doar pentru munca. O alta strategie pe care o poti avea este sa folosesti device-uri diferite pentru munca si uz personal. In cazul in care ai un singur laptop poti delimita munca de timpul personal folosind doar anumite periferice.
De exemplu, laptopul e conectat la un monitor si sta pe birou atunci cand e folosit in scop de serviciu. Daca il tii pe picioare, in timp ce stai pe canapea, atunci e folosit pentru interese personale.
Spatiul unde lucrezi / inveti este foarte important in situatia in care munca de acasa a devenit normala si petrecem mare parte din zi la briou, in fata unui monitor.
DEPOZITARE
Fa ordine in jurul tau si esti cu un pas mai aproape spre o viata productiva.
Studiile au demonstrat ca oamenii care lucreaza intr-un spatiu de lucru dezordonat se concentreaza greu si devin stresati. Incearca sa investesti în obiecte de depozitare, care sa te ajute sa scapi de dosarele aruncate la intamplare si de pixurile imprastiate peste tot.
Pixurile tale sunt imprastiate peste tot? Nu iti gasesti creionul preferat? Daca da, atunci e vremea pentru o schimbare! Un penar te poate ajuta sa ai rechizitele in ordine. In plus, poti sa iti alegi un model dragut, care sa fie potrivit personalitatii tale. Mai multe idei poti gasi in articolul: Top rechizite pe care sa le ai in penar
Aici lucrurile sunt simple: agenda iti poate deveni cel mai bun prieten - scrie in ea toate task-urile pe care le ai la munca / scoala, organizeaza-le in functie de dificultate, deadline-uri si importanta, noteaza-ti intalnirile si multe altele. Mai multe despre bullet journal si importanta unei agende in articolele: Bullet Journal - ce este, cum faci unul si cum iti poate imbunatati viata și Agenda - cel mai cool accesoriu al momentului